Autoři: Jan Picek
Abstrakt: Příspěvek analyzuje data o studentech studijních programů učitelství na Fakultě přírodovědně – humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci za posledních 10 let. Na základě dostupných informací zkoumá zájem o studium, ochotu uchazečů se skutečně ke studiu zapsat, úspěšnost studia v závislosti na různých atributech. Analyzuje, zda dochází ke změnám chování uchazečů a studentů v čase, například v souvislosti s nově akreditovanými programy po novele zákona o vysokých školách v roce 2016.
Klíčová slova: úspěšnost studia, lineární regrese, logistická regrese, kontingenční tabulka
Title: TRAINING OF FUTURE TEACHERS ON FP TUL THROUGH THE EYES OF A STATISTICIAN
Abstract: The paper analyses data on students of teacher education programmes at the Faculty of Science, Humanities and Education for the last 10 years. Based on the available information, it examines the interest in studying, the willingness of applicants to actually enrol for studies, and the success rate of students depending on various attributes. It analyses whether there are changes in the behaviour of applicants and students over time, for example in relation to newly accredited programmes after the amendment of the Act in 2016.
Keywords: study success rate, linear regression, logistic regression, contingency table
Download the article in English [PDF]: Not available