BUDOUCÍ UČITELÉ CIZÍCH JAZYKŮ A JEJICH VNÍMÁNÍ SEBEHODNOCENÍ UČÍCÍCH SE

Autoři: Jana Veličková, Miroslav Janík

Abstrakt: Sebehodnocení učících se je součást výuky, kterou učitelé na českých základních školách často opomíjejí. Jedním z důvodů může být, že budoucí učitelé nejsou připraveni na zavádění rozvoje sebehodnocení. Příspěvek představí závěry z šetření u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka (N = 12) zaměřeného na jejich vnímají sebehodnocení učících se a zformuluje možné implikace pro vzdělávání učitelů, které by mohly podpořit budoucí učitele v rozvíjení sebehodnocení svých žáků. Výsledky ukazují převažující vnímání sebehodnocení jako nástroje.

Klíčová slova: sebehodnocení učícího se, sebehodnocení jako nástroj, hodnocení učení, učení a vyučování cizím jazykům, vzdělávání učitelů

Článek ke stažení [PDF]

Title: PROSPECTIVE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PERCEPTIONS OF STUDENT SELF-ASSESSMENT

Abstract: Student self-assessment is a part of teaching that is often neglected by teachers in Czech elementary schools. One reason for this could be that prospective teachers are not prepared to develop self-assessments. This paper presents the results of a survey of student teachers of German as a foreign language (N = 12) that focused on their perceptions of student self-assessment and formulates possible implications for teacher education that might assist future teachers in developing student self-assessment. Results show a predominant perception of student self-assessment as a tool.

Keywords: student self-assessment, self-assessment as a tool, assessment of learning, learning and teaching foreign languages, teacher education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze