MODELY SPOLUPRÁCE ZAČÍNAJÍCÍCH UČITELŮ A ASISTENTŮ PEDAGOGA

Autoři: Jan Egerle, Lenka Ďulíková

Abstrakt: Příspěvek navazuje na výzkumný projekt, který se zabývá (inter)profesní spoluprácí pomáhajících profesí na základních školách (Švec et al., v tisku). Předkládaný výzkum reflektuje způsoby (modely) spolupráce začínajících učitelů a asistentů pedagoga. Předběžné výsledky naznačují, že aktéři spolupracují v dílčích oblastech, ve kterých uplatňují specifické modely spolupráce. Na základě těchto modelů jsou pedagogové schopni nacházet snáze společná řešení problémů v pedagogické praxi.

Klíčová slova: interprofesní spolupráce, začínající učitel, asistent pedagoga

Článek ke stažení [PDF]

Title: MODELS OF COLLABORATION OF NOVICE TEACHERS AND TEACHING ASSISTANTS

Abstract: This paper presents a follow-up to a research project on (inter)professional collaboration of helping professions in Czech schools (Švec et al., in press). The present research reflects on the models of collaboration between novice teachers and teaching assistants. Preliminary results suggest that the participants collaborate in sub-areas in which they apply specific collaboration models. These models allow teachers to find joint solutions to problems in teaching more efficiently.

Keywords: interprofessional collaboration, novice teacher, teaching assistant

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze