ICT VE VÝUCE CHEMIE NA DRUHÉM STUPNI ZŠ

Autoři: Tomáš Krčil, Eva Milková

Abstrakt: Prezentovaný výzkum se zabývá vlivem začlenění ICT do výuky anorganické chemie na 2. stupni ZŠ, na studijní výsledky žáků v uvedeném předmětu a jejich postoje k chemii. Výzkum byl proveden v rozmezí let 2020–2022 a základní dvě výzkumné otázky zněly: Podpoří zahrnutí ICT do výuky chemie srozumitelnost probírané látky? Zvýší zahrnutí ICT do výuky aktivitu žáků v hodině? Výsledky žáků byly měřeny pomocí didaktických testů. Interakce ve třídě při výuce anorganické chemie byla sledována pomocí Flandersovy metody interakční analýzy.

Klíčová slova: ICT ve výuce chemie, FIAS, třídní interakce

Článek ke stažení [PDF]

Title: ICT IN TEACHING CHEMISTRY IN LOWER-SECONDARY EDUCATION

Abstract: The research deals with the impact of using ICT in the ISCED 2 teaching of inorganic chemistry on the performance of students in the subject and their attitudes towards it. The research was conducted between 2020–2022 and the two research questions were: Does the inclusion of ICT in chemistry teaching promote the clarity of the material covered? Will including ICT in teaching chemistry increase the activity of students in the classroom? Students’ performance was measured via a pre-test and two post-tests, and the classroom interaction via Flanders’ method of interaction analysis.

Keywords: ICT in teaching chemistry, FIAS, clasroom interaction

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze