Autor: Mgr. Linda Šťastná
Anotace: Příspěvek je věnován diagnostice prekonceptů vybraných společných pojmů mezi fyzikou a chemií na základní škole. Je zde uvedena definice prekonceptů, terminologie a možnosti diagnostiky prekonceptů. Dále je diskutována problematika mezipředmětových vztahů, konkrétně fyziky a chemie, informativně popsaná výuka chemie a fyziky v České republice a ve vybraných zemích Evropy. Stručně je popsán výzkum, který byl na toto téma proveden (je objasněn výběr pojmů pro diagnostiku, uvedeny použité výzkumné metody a nástroje, popis výzkumného vzorku, popsáno provedení a vyhodnocení výzkumu). Jsou zde též uvedeny některé výsledky výzkumu a diskuse těchto výsledů. Na závěr uvedená koncepce předmětu integrujícího fyziku a chemii podává návrh na integrující předmět „Fyzika a chemie“.
Článek ke stažení [PDF]: Diagnostika prekonceptů vybraných společných pojmů mezi chemií a fyzikou na základní škole, aneb nebojme se integrovaných předmětů!