Výzkum možností výuky dětí žadatelů o azyl na českých základních školách a přetrvávající problémy v této oblasti

Autor: Mgr. Zdeněk Svoboda

Anotace: Příspěvek si klade za cíl seznámit širší pedagogickou veřejnost s informacemi získanými na základě výzkumu problematiky vzdělávání dětí žadatelů o azyl na českých základních školách, které zatím není v naší zemi věnována dostatečná pozornost. Jejich vzdělávání komplikuje především jazyková bariéra. Pro výuku českého jazyka jsou proto na základních školách zřizovány vyrovnávací třídy, kde se využívá speciálních výukových postupů. Žáci, kteří ovládají jazyk na dostatečné úrovni jsou postupně integrováni do běžných tříd. Na základních školách, kde jsou vzděláváni žáci pocházející z etnicky, kulturně, nábožensky či sociálně odlišného prostředí je třeba vytvářet příznivé multikulturní klima, v němž jsou respektovány kulturní a náboženské odlišnosti a v němž dostávají stejné šance příslušníci různých kulturních, etnických, náboženských či jiných menšin. Příspěvek poskytuje několik praktických rad pro vytváření multikulturního klimatu a snaží se upozornit na přetrvávající problémy.

 

Článek ke stažení [PDF]: Výzkum možností výuky dětí žadatelů o azyl na českých základních školách a přetrvávající problémy v této oblasti

Diskuze