Autoři: Matěj Rašovský
Abstrakt: Tato přehledová studie nabízí analýzu vybraných 27 vědeckých studií pocházejících především z Asie a Evropy. Analýza metodou systematického přehledu sleduje dva dílčí cíle, a sice identifikování způsobů jakým se efektivita soukromého doučování operacionalizuje a zjišťuje a sumarizace faktorů, které souvisí s jeho efektivitou. Doučování je nejčastěji operacionalizováno výsledky školních známek a školním úspěchem žáků. Velikost skupiny či kvalifikace doučovatele byly nejčastější z faktorů, které ho ovlivňují.
Klíčová slova: soukromé doučování, stínové vzdělávání, efektivita soukromého doučování, přehledová studie
Title: REVIEW STUDY: THE EFFECTIVENESS OF PRIVATE TUTORING
Abstract: This review offers an analysis of 27 selected scientific studies, mainly from Asia and Europe. The analysis using the systematic review method includes 2 sub- objectives, namely identifying the ways in which the effectiveness of private tutoring is operationalized and summarizing the factors that make it more effective. Tutoring is most often operationalized by school grades and subjective perceptions of students. Group size or tutor qualifications were the most common of the factors that influence it.
Keywords: private tutoring, shadow education, effectiveness of private tutoring, review study
Download the article in English [PDF]: Not available