Autoři:
Mgr. Zdeněk Svoboda
PhDr. Božena Jiřincová
Anotace: Jednou z aktuálních otázek, vztahujících se k výcvikům osobnostních a sociálních dovedností, je měření jejich efektivity. Tato otázka vychází z pojetí, že každý výcvik sociálních dovedností je nutno naplánovat (stanovit cíle, profil absolventů, metody), ale také systematicky kontrolovat, vyhodnocovat a na základě zpětné vazby flexibilně regulovat. Ověřování účinnosti výcviků osobnostních a sociálních dovedností bývá mnohdy nejtěžší složku výcviků. Z důvodu častých obtíží projevujících se při tvorbě a aplikace ověřovacích projektů nabízíme analýzu základního metodologického postupu při využívání písemných reflexí účastníků v evaluaci výcvikového programu.
Článek ke stažení [PDF]: Kvalitativní analýza písemných závěrečných reflexí účastníků výcviků osobnostních a sociálních dovedností