Autoři: Karolína Malíková, Ivo Rozmahel, Jakub Vlček
Abstrakt: Cílem předloženého příspěvku je popsat, jaké vnímají žáci šestých tříd ideální podmínky pro participaci v předmětu český jazyk a literatura. Příspěvek vychází z rozhovorů se žáky, které byly pořízeny v rámci intervenčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést prvky dialogického vyučování do výuky českého jazyka a literatury a zároveň zvýšit participaci všech žáků na produktivním dialogu. Výsledky výzkumu ukazují, že podle žáků neexistují ideální podmínky k participaci pro všechny, ale jsou individuální dle jejich komunikačního profilu.
Klíčová slova: výuková komunikace; žákovská participace na výuce; ideální podmínky
Title: IDEAL CONDITIONS FOR PARTICIPATION FROM THE PERSPECTIVE OF PUPILS
Abstract: Cílem předloženého příspěvku je popsat, jaké vnímají žáci šestých tříd ideální podmínky pro participaci v předmětu český jazyk a literatura. Příspěvek vychází z rozhovorů se žáky, které byly pořízeny v rámci intervenčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést prvky dialogického vyučování do výuky českého jazyka a literatury a zároveň zvýšit participaci všech žáků na produktivním dialogu. Výsledky výzkumu ukazují, že podle žáků neexistují ideální podmínky k participaci pro všechny, ale jsou individuální dle jejich komunikačního profilu.
Keywords: výuková komunikace; žákovská participace na výuce; ideální podmínky
Download the article in English [PDF]: Not available