IDEÁLNÍ PODMÍNKY PRO PARTICIPACI VE VÝUCE OČIMA ŽÁKŮ

Autoři: Karolína Malíková, Ivo Rozmahel, Jakub Vlček

Abstrakt: Cílem předloženého příspěvku je popsat, jaké vnímají žáci šestých tříd ideální podmínky pro participaci v předmětu český jazyk a literatura. Příspěvek vychází z rozhovorů se žáky, které byly pořízeny v rámci intervenčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést prvky dialogického vyučování do výuky českého jazyka a literatury a zároveň zvýšit participaci všech žáků na produktivním dialogu. Výsledky výzkumu ukazují, že podle žáků neexistují ideální podmínky k participaci pro všechny, ale jsou individuální dle jejich komunikačního profilu.

Klíčová slova: výuková komunikace; žákovská participace na výuce; ideální podmínky

Článek ke stažení [PDF]

Title: IDEAL CONDITIONS FOR PARTICIPATION FROM THE PERSPECTIVE OF PUPILS

Abstract: Cílem předloženého příspěvku je popsat, jaké vnímají žáci šestých tříd ideální podmínky pro participaci v předmětu český jazyk a literatura. Příspěvek vychází z rozhovorů se žáky, které byly pořízeny v rámci intervenčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést prvky dialogického vyučování do výuky českého jazyka a literatury a zároveň zvýšit participaci všech žáků na produktivním dialogu. Výsledky výzkumu ukazují, že podle žáků neexistují ideální podmínky k participaci pro všechny, ale jsou individuální dle jejich komunikačního profilu.

Keywords: výuková komunikace; žákovská participace na výuce; ideální podmínky

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze