Autoři: Anna Páchová, Zuzana Bílková, Zuzana Štefánková
Abstrakt: Příspěvek k problematice odkladů školní docházky je součástí výzkumu zaměřeného na příčiny školní neúspěšnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Odklad školní docházky je totiž opatřením, které má z principu věci riziko školní neúspěšnosti eliminovat ještě před tím, než vůbec může vzniknout. I přes v ČR velmi rozšířenou praxi však zůstává otázkou, jak moc se to daří. Cílem příspěvku je prezentovat, jak si děti, kterým byla školní docházka odložena, vedou ve srovnání se svými spolužáky a jaké mechanismy jim mohou pomoci k vyrovnání případných počátečních rozdílů.
Klíčová slova: odklad školní docházky, školní neúspěšnost, pedagogický postup, 1. stupeň ZŠ
Title: POSTPONEMENT OF THE COMMENCEMENT OF SCHOOL ATTENDANCE AND THE RISK OF SCHOOL FAILURE
Abstract: Příspěvek k problematice odkladů školní docházky je součástí výzkumu zaměřeného na příčiny školní neúspěšnosti u žáků 1. stupně ZŠ. Odklad školní docházky je totiž opatřením, které má z principu věci riziko školní neúspěšnosti eliminovat ještě před tím, než vůbec může vzniknout. I přes v ČR velmi rozšířenou praxi však zůstává otázkou, jak moc se to daří. Cílem příspěvku je prezentovat, jak si děti, kterým byla školní docházka odložena, vedou ve srovnání se svými spolužáky a jaké mechanismy jim mohou pomoci k vyrovnání případných počátečních rozdílů.
Keywords: odklad školní docházky, školní neúspěšnost, pedagogický postup, 1. stupeň ZŠ
Download the article in English [PDF]: Not available