MOŽNOSTI A MEZE PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU ANEB CO NÁM DOVOLUJÍ VÝZKUMNÉ NÁSTROJE?

Autoři: Denisa Denglerová, Radim Šíp

Abstrakt: Výběr relevantních témat pedagogického výzkumu je významně ovlivněn také diagnostickými a analytickými nástroji, které si výzkumník volí, resp. má k dispozici. V jednotlivých příspěvcích Symposia ukazujeme na základě konkrétních výzkumných šetření, jak bylo potřeba dostupné nástroje modifikovat, aby mohla být komplexně zodpovězena výzkumná otázka. Dále diskutujeme omezenou možnost zkoumání některých důležitých témat. Jako alespoň částečné východisko nabízíme návrat k smíšenému výzkumnému designu.

Klíčová slova: pedagogický výzkum, situační analýza, kvalita diagnostických metod, smíšený výzkumný design, inkluze

Článek ke stažení [PDF]

Title: POSSIBILITIES AND LIMITS OF PEDAGOGICAL RESEARCH OR WHAT DO RESEARCH TOOLS ALLOW US TO DO?

Abstract: The choice of relevant topics of pedagogical research is also significantly influenced by the diagnostic and analytical tools that the researcher chooses. In the individual contributions of the symposium we show how the available tools had to be modified in order to answer the research question comprehensively. We also discuss the limited possibility of investigating some important topics. As at least a partial starting point, we offer a return to a mixed research design.

Keywords: educational research, situational analysis, quality of diagnostic methods, mixed research design, inclusion

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze