VZTAH MEZI HODNOCENÍM VLASTNÍCH ZNALOSTÍ ANGLIČTINY A VÝSLEDKEM V TESTU Z ANGLIČTINY: KOLIK ČASU POTŘEBUJÍ ŽÁCI NA ODPOVĚDI

Autoři: Jiří Štípek, Hana Voňková, Ondřej Papajoanu, Kateřina Králová

Abstrakt: Příspěvek představuje výsledky pilotní studie zaměřené na vztah sebehodnocení úrovně znalostí anglického jazyka a výsledku testu z angličtiny (s výběrovou odpovědí) a současně i problematiku náhodného zvolení správné odpovědi v testu. Studie byla realizována online dotazníkovou aplikací, která zaznamenávala časy odpovědí respondenta. Výsledky ukazují středně silný vztah sebehodnocení a výsledku v testu. Dále naznačují, že je možné identifikovat rozdíly v časech odpovídání na položky respondenty s rozdílnou úrovní dovedností v angličtině.

Klíčová slova: sebehodnocení, počítačem podporované testování, angličtina jako cizí jazyk

Článek ke stažení [PDF]

Title: THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE SKILLS SELF ‑ASSESSMENT AND THEIR RESULTS ON ENGLISH ACHIEVEMENT TEST: HOW MUCH TIME DOES IT TAKE FOR STUDENTS TO RESPOND

Abstract: The paper presents the pilot study results focused on the relationship between self ‑assessment of the English level and the result of the English test (with multiple choice questions). It also deals with the random selection of the correct answer issue. The study used an online questionnaire that recorded the respondent’s response times. The results show a moderate relationship of self‑ ‑assessment and test results. They show that it is possible to identify differences in response times between respondents with different levels of English skills.

Keywords: self ‑assessment, computer ‑based testing, English as a foreign language

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze