AUTORITA UČITELE A JEJÍ LEGITIMITA: TEORETICKÁ STUDIE

Autoři: Václav Vydra

Abstrakt: Příspěvkem je teoretická studie 17 zahraničních empirických studií věnovaných autoritě učitele. Autorita učitele je vnímána jako legitimní a její následování žáky dobrovolné. Na základě studia textů z databází Scopus a Web of Science byly identifikovány tři kategorie autority: čím je legitimní autorita utvářena na straně učitele, jak je podporována legitimní autorita v interakčním prostoru třídy a jaké důsledky má tato autorita uvnitř třídy.

Klíčová slova: autorita učitele, legitimita učitele, potřeby žáků, důvěra žáků

Článek ke stažení [PDF]

Title: TEACHER AUTHORITY AND ITS LEGITIMACY: THEORETICAL STUDY

Abstract: The text describes a theoretical study of 17 empirical studies aimed at teacher authority. Teacher authority is perceived as legitimate and following the pupils is voluntary. The study of texts from the Scopus and Web of Science databases identified three categories of authority: how legitimate authority is formed on the part of the teacher, how legitimate authority is supported in the interaction space of the classroom, and what consequences this authority has within the classroom.

Keywords: teacher authority, teacher legitimacy, pupils’ needs, pupils’ trust

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze