JAK SE VYSOKOŠKOLŠTÍ STUDENTI NAUČILI ANGLICKY? VÝSLEDKY PILOTNÍ STUDIE CHYB V MLUVENÉM PROJEVU

Autoři: Zdeňka Neumanová

Abstrakt: V příspěvku budou prezentovány dílčí výsledky pilotní studie zaměřené na analýzu gramatických chyb v projevu 5 studentů angličtiny jako cizího jazyka na vysoké škole. Cílem studie bylo ověřit navrženou metodologii výzkumu zejména při kompilaci žákovského korpusu a při následné chybové analýze. Výsledky ukázaly, že metodologie výzkumu žákovského jazyka byla zvolena vhodně a analýza odhalila kromě problematických oblastí mluveného projevu studentů angličtiny i výrazné rozdíly v produkci jednotlivých studentů. Na základě analýzy byly pak navrženy změny v postupu pro budoucí výzkum.

Klíčová slova: angličtina jako cizí jazyk, gramatická chyba, chybová analýza, žákovský korpus

Článek ke stažení [PDF]

Title: HOW DID UNIVERSITY STUDENTS LEARN ENGLISH? RESULTS OF A PILOT STUDY OF ERRORS IN SPOKEN ENGLISH

Abstract: Some preliminary results of an analysis focusing on grammatical errors in the speech of Czech EFL learners will be reported in the contribution. Speech produced by 5 EFL learners was analysed in detail. The aim of the pilot study was to test the selected methodology concerning data collection and analyses. The results of the analysis revealed problematic areas of language produced by EFL learners and a significant amount of heterogeneity in individual productions, and proved the feasibility of the method. Possible improvements were suggested for the benefit of future research.

Keywords: EFL, grammatical error, error analysis, learner corpora

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze