SROVNÁNÍ ÚROVNĚ MOTIVACE K UČENÍ SE ANGLICKÉMU JAZYKU U ČESKÝCH ŽÁKŮ NA ZÁKLADĚ JEJICH POHLAVÍ: VÝSLEDKY PILOTNÍ STUDIE

Autoři: Ondřej Papajoanu, Hana Voňková

Abstrakt: Motivace je důležitým faktorem při učení se cizím jazykům. Poznatky o úrovni motivace k učení se angličtině u českých žáků jsou zatím spíše řídké. Cílem příspěvku je s využitím tzv. L2 Motivation Self System teorie popsat rozdíly v úrovni motivace k učení se angličtině mezi žáky a žákyněmi na konci základního vzdělávání. Výsledky pilotního dotazníkového šetření (N = 148) ukazují shodu co do pořadí průměrného hodnocení dílčích složek motivace mezi dívkami a chlapci. Dívky dosahovaly v průměru vyšších hodnot motivace než chlapci, ačkoliv rozdíly většinou nebyly statisticky signifikantní.

Klíčová slova: motivace, angličtina jako cizí jazyk, sebehodnocení, pohlaví

Článek ke stažení [PDF]

Title: A COMPARISON OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LEARNING MOTIVATION AMONG CZECH STUDENTS BASED ON THEIR GENDER: THE RESULTS OF A PILOT STUDY

Abstract: Motivation is an important factor in learning foreign languages. Findings about English as a foreign language (EFL) learning motivation for Czech students are scarce. This study aims to compare the level of student EFL learning motivation using L2 Motivation Self System theory between male and female students at the end of their compulsory education. The results of a pilot study (N = 148) show that the ranking of mean scores on motivation subscales was the same for boys and girls. Girls reported (mostly nonsignificantly) higher average scores on all subscales than boys.orted (mostly nonsignificantly) higher average scores on all
subscales than boys.

Keywords: motivation, English as a foreign language, self ‑assessment, gender

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze