„I’LL GOOGLE IT.‟: POUŽÍVÁNÍ ONLINE SLOVNÍKU V OPRAVNÝCH SEKVENCÍCH BĚHEM PÁROVÉ A SKUPINOVÉ PRÁCE VE VÝUCE ANGLIČTINY JAKO CIZÍHO JAZYKA NA STŘEDNÍ ŠKOLE

Autoři: Adéla Červenková

Abstrakt: Párové a skupinové opravné sekvence jsou při studiu osvojování jazyka obzvláště důležité pro pochopení toho, jak žáci reagují na selhání komunikace. Tato konverzačně ‑analytická studie se zabývá prováděním oprav za pomoci slovníků během párové a skupinové práce. Data obsahují audio a video nahrávky studentů z pěti českých středních škol v posledním ročníku studia během tří až pěti po sobě jdoucích hodin angličtiny. Jedním z hlavních zjištění je, že studenti považují slovník za poslední možnost při kontrole významu a že často využívají jiných prostředků pro opravné sekvence.

Klíčová slova: konverzační analýza, párová a skupinová práce, opravy, vyjedná‑ vání významu, online slovník

Článek ke stažení [PDF]

Title: “I’LL GOOGLE IT.”: USING AN ONLINE DICTIONARY FOR CONDUCTING REPAIR DURING PAIR AND GROUP WORK ACTIVITIES IN UPPER ‑SECONDARY EFL CLASSROOMS

Abstract: In the study of how students learn language, pair and group work repair se‑ quences are particularly important to understand how the participants repair the breakdowns in communication. This conversation ‑analytic study examines how students incorporate dictionary in repair sequences during peer activities. The data consist of audio/video recordings of students from five different Czech upper‑secondary schools during three to five EFL lessons. One of the central findings is that the dictionary is viewed as a last resort to check the meaning and that other strategies for conducting repair are employed.

Keywords: conversation analysis, pair and group work, repair, negotiating meaning, online dictionary

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze