Autoři: Kristýna Balátová
Abstrakt: Tématem příspěvku je výzkum aktuálního stavu hodnot a hodnotového zaměření u studentů učitelských studijních programů realizovaných na vysokých školách v ČR během pandemie COVID‑19. Šetření metodologicky vychází z kvantitativní výzkumné strategie. Jako nástroj sběru dat byl zvolen dotazník PVQ. Příspěvek vychází z dat získaných od 500 respondentů, kterými byli studenti učitelských studijních programů dvou českých vysokých škol. Analýza dat získaných dotazníkovým šetřením probíhala prostřednictvím deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky v aplikaci Statistica 12 a SPSS 22.0.
Klíčová slova: hodnoty, studenti, učitelské studijní programy, PVQ, COVID‑19, Česká republika
Title: SUPPORT FOR STUDENT ACTIVITY IN SYNCHRONOUS TEACHING OF MATHEMATICS
Abstract: The paper aims on the research of current state of values and value orienta ‑ tion among students of teacher training programs implemented at universities in the Czech Republic during the COVID‑19 pandemic. The research is based on a quantitative research strategy. PVQ questionnaire was chosen as the data collection tool. The paper is based on data obtained from 500 respondents, who were students of teacher training programs at two Czech universities. The analy ‑ sis of the data was performed using descriptive, inductive and multidimensional statistics in the Statistica 12 and SPSS 22.0.
Keywords: values, students, teacher training programs, PVQ, COVID‑19, Czech Republic
Download the article in English [PDF]: Not available