PRVNÍ CHVÍLE STUDIA NA VYSOKÉ ŠKOLE: AKADEMICKÁ A SOCIÁLNÍ INTEGRACE DO STUDIA

Autoři: Tereza Vengřinová

Abstrakt: První chvíle studia jsou běžně pro studenty, kteří nově vstupují do prostředí vysoké školy, obdobím bohatém na změny a příležitosti (např. osamostatnit se a převzít odpovědnost za sebe a své vzdělávání). Pro Vlka et al. (2017) i pro Pratta et al. (2019) je proces, kterým student prochází po nástupu do studia, klíčový pro jeho budoucí (ne)úspěch ve studiu. Úspěchem se v tomto případě myslí udržení vysokoškoláka ve studiu, jeho postup do následujících semestrů a následně absolvování terciárního stupně vzdělávání. Avšak v současné době není možné pozorovat proces klasické integrace do studia, který popsal Tinto (1975), jelikož především přímý sociální kontakt je velice omezen. Tento příspěvek si proto klade za cíl zmapovat a přiblížit první momenty průběhu akademické a sociální integrace do studia v současných podmínkách nařízené distanční výuky pohledem vysokoškoláků, kteří nastoupili do svého prvního studijního programu/oboru.

Klíčová slova: akademická integrace, sociální integrace, vysoká škola, začínající student, distanční vzdělávání

Článek ke stažení [PDF]

Title: SUPPORT FOR STUDENT ACTIVITY IN SYNCHRONOUS TEACHING OF MATHEMATICS

Abstract: The first moments of study are normally a time of change and opportunity for students who are new to the university environment (e.g. to become independent and take responsibility for themselves and their education). For both Vlk et al. (2017) and Pratt et al. (2019), the process a student goes through after entering university is crucial for their future (lack of)success in their studies. Success in this case means the student does not drop out, progresses to subsequent semesters and then graduate from tertiary education. However, the process of traditional integration into studies described by Tinto (1975) cannot be observed at present, as direct social contact in particular is very limited. Therefore, this paper aims to map and present the first moments of the process of academic and social in ‑ tegration into studies in the current conditions of mandated online education through the perspective of undergraduates who have entered their first degree programme/field of study.

Keywords: academic integration, social integration, university, newcomer, distance education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze