ŽÁKOVSKÉ HODNOCENÍ DISTANČNÍ VÝUKY: PODZIM 2020 V PERSPEKTIVĚ DRUHÁČKŮ

Autoři: Irena Smetáčková

Abstrakt: Distanční výuka v důsledku Covid‑19 představovala unikátní zkušenost. Vedle rodičovské a učitelské perspektivy je důležitý i pohled žáků. Uzavření škol na podzim 2020 a návrat 1. a 2. ročníků po pěti týdnech umožnil zjišťovat bezprostřední dojmy z distanční výuky a její porovnání s prezenční. V naší studii byl 357 dětem ze 14 tříd 2. ročníku ZŠ zadán po návratu do prezenční výuky dotazník. Výsledky ukázaly ambivalentní hodnocení. Negativa spočívala v absenci vrstevníků, nedostatečné časo‑prostorové strukturaci a nižší efektivitě učení, pozitiva v užším kontaktu s rodinou a časové flexibilitě.

Klíčová slova: distanční výuka, Covid‑19, žáci, základní škola, hodnocení

Článek ke stažení [PDF]

Title: PUPILS’ ASESSMENT OF DISTANT LEARNING: FALL 2020 IN 2ND GRADERS’ PERSPECTIVE

Abstract: Distance learning due to Covid‑19 was a unique experience. Next to parent and teacher perspectives, the pupils’ perspective is also important. The school lockdown in the autumn of 2020 and the return of the 1st and 2nd graders after five weeks created an opportunity to measure immediate impressions of distance learning. In our study, 357 children from 14 classes at 2nd grade were given a questionnaire. The results showed an ambivalent evaluation. The negatives were absence of peers, insufficient structure and lower learning efficiency, the positives included closer contact with the family and flexibility.

Keywords: distance education learning, Covid‑19, pupils, elementary school, 2nd grade

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze