1. SEKCE: Reflexe kvalitativních metodologických přístupů
Autor: MARTIN SEDLÁČEK
Abstrakt: V příspěvku autor prezentuje některé z výsledků výzkumného projektu „Ředitel české základní školy“, jehož obecným cílem je poznat roli ředitele jako klíčového aktéra v procesech řízení a vedení. Metodologií výzkumu byla série případových studií. V příspěvku autor ukazuje na dvou konkrétních modelech, které faktory ovlivňují ředitele při zvládání hlavních oblastí řídící práce, a jak ředitelem volené strategie při řešení těchto problémů ovlivňují další život školy. Za klíčové oblasti se dnes v teorii školského managementu považují řízení pedagogického procesu a vedení lidí ve škole. Z tohoto důvodu byl výzkum zaměřen zejména na tyto segmenty a na jejich vzájemné propojení. Klíčová slova: školský management, „leadership“, ředitel školy a jeho role, případová studie.
Článek ke stažení [PDF]: K výzkumu ředitele české základní školy