PORTFOLIO U STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY STUDENTŮ UČITELSTVÍ PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY

Autoři: Zora Syslová, Veronika Rodová

Abstrakt: Studentské portfolio představuje nástroj, který umožňuje konstruovat vlastní poznání a slouží jako doklad profesní způsobilosti. Cílem příspěvku je představit portfolio jako významnou součást státní závěrečné zkoušky v programu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Jádrem výzkumného šetření je analýza prezentačních portfolií a vytvoření orientační typologie, která vychází z typů navržených Tomkovou (2018, s. 193–198). Analýzu portfolií doplňuje analýza odpovědí padesáti tří respondentů získaných formou elektronického dotazníku, která ukazuje, jaký význam studenti portfoliu u státní závěrečné zkoušky přisuzují. Předpokladem bylo, že výsledky výzkumu poslouží jako vodítka pro hledání možností, jak zvyšovat kvalitu podpory studentů při práci s portfoliem.

Klíčová slova: Pregraduální vzdělávání; portfolio; státní závěrečná zkouška

Článek ke stažení [PDF]

Title: USING THE PORTFOLIO IN THE STATE FINAL EXAMINATION IN THE KINDERGARTEN TEACHING PROGRAMME

Abstract: The student portfolio is a tool that enables the construction of personal knowledge and serves as evidence of professional competence. The aim of this paper is to present the portfolio as an important part of the state final examination in the Teaching for Kindergartens programme at the Faculty of Education of Masaryk University. The core of the research investigation is the analysis of presentation portfolios and the creation of an indicative typology based on the types proposed by Tomková (2018, pp. 193–198). The analysis of the portfolios is complemented by the analysis of the answers of fifty- three respondents obtained in the form of an electronic questionnaire, which shows the importance students attribute to the portfolio in the state final exam. It was assumed that the results of the research will serve as guidelines for finding ways to improve the quality of student support when working with the portfolio.

Keywords: Undergraduate education; portfolio; State final Examination

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze