CO DĚLÁ DOBROU ŠKOLU?

Autoři: Klára Šeďová, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová, Lenka Kollerová, Kateřina Zábrodská, Jiří Mudrák

Abstrakt: Vědci z institutu SYRI (www.syri.cz) představí na symposiu nálezy z aktuálního výzkumného šetření panelu 150 českých základních škol. Data byla sbírána v roce 2023 u žáků 6. ročníků (n=2569), jejich učitelů (n=1755) a ředitelů (n=134). Unikátní rys výzkumného designu spočívá v propojení dat od žáků, učitelů a ředitelů, stejně jako ve výhledu na dlouhodobý sběr dat v následujících ročnících. Půjde o tři samostatné příspěvky: 1. Jaké znaky má kvalitní výuka a které faktory jsou rozhodující pro výsledky žáků v testech z českého jazyka a matematiky? 2. Jak žáci vnímají školní prostředí a co přispívá k jejich pohodě a well -beingu? 3. Jak jsou na tom čeští učitelé z hlediska svého pracovního zdraví, motivace a spokojenosti a jak tyto charakteristiky může ovlivnit ředitel školy?

Klíčová slova: kvalita výuky; výsledky učení; žákovský well- being; pracovní zdraví

Článek ke stažení [PDF]

Title: WHAT MAKES A GOOD SCHOOL? 

Abstract: Researchers from SYRI (www.syri.cz) institute will present their findings from a recent research survey of a panel of 150 Czech primary schools at the symposium. Data was collected in 2023 from 6th graders (n=2569), their teachers (n=1755), and principals (n=134). A unique feature of the research design is the linking of data from pupils, teachers, and principals; it also sets the stage for long- term data collection in subsequent years. There will be three separate papers: 1. What are the characteristics of quality teaching, and which factors are critical for pupils’ performance in tests of the Czech language and mathematics? 2. How do pupils perceive their school environment, and what contributes to their well -being? 3. How do Czech teachers fare in terms of their occupational health, motivation and satisfaction, and how can the principal influence these characteristics?

Keywords: quality of teaching; learning outcomes; well -being; occupational health

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze