Autor: Věra Ježková
Sekce 6: Výzkum proměny školy v současné společnosti
Abstrakt: V příspěvku je charakterizován netradiční metodologický přístup ke zpracování analyticko-srovnávací studie v oblasti srovnávací pedagogiky. Spočívá v problémovém pojetí studie a účasti německého odborníka na jejím zpracování. Je podána rovněž stručná charakteristika studie a její přínos pedagogickému výzkumu.
Klíčová slova: srovnávací výzkum, metodologie, inovativní přístup, školní vzdělávání, Německo
Článek ke stažení v češtině [PDF]: AKTUÁLNÍ PROBLÉMY ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V NĚMECKU. ANALYTICKO-SROVNÁVYCÍ STUDIE
Title: ACTUAL PROBLEMS OF THE SCHOOL EDUCATION IN GERMANY. AN ANALYTICAL AND COMPARATIVE STUDY
Abstract: The paper introduces an unusual methodological approach to the elaboration of an analytical and comparative study in the area of the comparative education. It consists in the problem approach to the topic and in the co-authorship of a German expert. The paper describes shortly the study and its asset to the educational research.
Key words: comparative research, methodology, innovative approach, school education, Germany
Download the article in English [PDF]: Not available