SEKCE Č. 6: PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY
Autoři : Rokos Lukáš, Cihlářová Magdaléna
Abstrakt : Cílem příspěvku je představení výsledků pilotní studie sledující používání poskytnutí okamžité zpětné vazby (v anglické literatuře známé jako on-the-fly assessment) žákům při vybraných hodinách přírodopisu na základní škole.
Klíčová slova: formativní hodnocení, okamžitá zpětná vazba, výuka přírodopisu
Článek ke stažení [PDF] : ANALÝZA FORMATIVNÍHO HODNOCENÍ METODOU OKAMŽITÉ ZPĚTNÉ VAZBY VE VÝUCE PŘÍRODOPISU
Title: ANALYSIS OF ON-THE-FLY FORMATIVE ASSESSMENT IN BIOLOGY LESSONS
Abstract: The aim of this paper is to present the results of study focused on theusing of on-the-fly assessment in selected biology lessons at lower-secondary level, recognize how those interactions took place, if there was some pattern and how teacher used the information from those interaction in class.
Keywords: formative assessment, on-the-fly assessment, biology lessons
Download the article in English [PDF]: Not available