Co nám významní vědci chtějí říct ke vzdělávání v jejich oboru – případ fyziků a fyziky

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik

Autoři: Vojtěch Žák, Petr Kolář

Abstrakt : Strategickým cílem výzkumu, o jehož části pojednává tento příspěvek,je zjistit představy zainteresovaných aktérů o fyzikálním kurikulu. Mezi tyto aktéry patří mimo jiné fyzikové-vědci, další přírodovědci, didaktikové fyzikya učitelé fyziky. Na základě sběru a analýzy jejich představ budou formulovány podněty k proměně současného kurikula fyziky pro základní a střední školy. Výzkum vede k tvorbě nových učebnic fyziky.

Klíčová slova: vzdělávání, fyzika, vědec, fyzik, kurikulum, zakotvená teorie, rozhovor

Článek ke stažení [PDF] : Co nám významní vědci chtějí říct ke vzdělávání v jejich oboru – případ fyziků a fyziky

Title:  What important scientists want to tell us about education in their field –the case of physicists and physics

Keywords:  education, physics, scientist, physicist, curriculum, grounded theory,interview

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze