Edukační drama – metody edukace jako metody výzkumu (a naopak…)

Autor: Josef Valenta

Sekce 3: Minulost, přítomnost a budoucnost oborových didaktik

Abstrakt: Příspěvek se týk. didaktiky dramatické výchovy i metodologie výzkumů v tomto oboru. Předkládá osm typů výzkumu. Z nich vybírá kvalitativně orientované výzkumy typu practice based/led research, art based research, etnoscénologie atd., rozkrývaj.c. podstaty jevů člověk a jeho život“ divadelními postupy. Ty využívají k poznávání psychosomatický aparát divadelníka, kinestetickou inteligenci, vnitřní hmat, emoce atd.

Klíčová slova: dramatická výchova/edukační drama; didaktika; metodologie výzkumů; practice based/led research; art based research; etnoscénologie; didaktika dramatické výchovy; metody výzkumu a metody edukace; vtělené poznání a porozumění; vnitřně-hmatového vnímání; kinestetická inteligence.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Edukační drama – metody edukace jako metody výzkumu (a naopak…)

 

Title: Drama education – methods of education as research methods (and vice versa…)

Abstract: The paper concerns the drama education didactics and drama research methodology. It presents eight types of research. Especially selects the qualitative research as a practice based/led research; arts based research; ethnoscenology etc. revealing the nature of human phenomena through theatrical conventions. They used to exploration through psychosomatic apparatus, kinesthetic intelligence, “inner touch”, emotions etc.

Keywords: drama education; research metodology; practice based/led research; art based research; ethnoscenology; drama education metodology/didactics; research methods and educational methods; embodied knowledge and understanding; inner-touch perception; kinesthetic intelligency.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze