Autor: Janská Lenka, Rešková Martina
Abstrakt: Článek uvádí v.sledky empirického v.zkumu o zjištění názorů studentů pedagogické fakulty na elektronické studijní materiály. Cílem v.zkumu bylo zjistit, zda se studenti setkali s elektronick.mi studijními materiály a zda jsou s nimi spokojeni. Dále v.zkum ověřoval, zda studenti preferují spíše studium pomocí klasick.ch studijních materiálů, či elektronick.ch studijních opor, a zda se tato preference odlišuje podle studijního oboru. Dále určoval, zda studenti technického a matematického zaměření preferují spíše elektronické studijní materiály.
Klíčová slova: Elektronické studijní materiály, e-learning, hodnocení studentů pedagogické fakulty
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Elektronické studijní materiály
Abstract: The article presents the results of an empirical research concerning the way in which students of the Faculty of Education perceive electronic study materials. The objective of the research was to find out whether students had encountered electronic study materials and whether they were satisfied with them. The research also examined whether students preferred studying with conventional study materials or with electronic study support, and whether this preference differed across study fields. It also assessed whether students of Mathematics and other technical fields preferred electronic study materials to other forms.
Key words: Electronic study materials, e-learning, assessment by the students of the Faculty of Education
Download the article in English [PDF]: Not available