Autor: Kroufek Roman
Abstrakt: Příspěvek seznamuje s vybranými výsledky výzkumu environmentálních postojů studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Postoje byly zkoumány pomocí dotazníku, distribuovaného respondentům elektronicky. Součástí dotazníku byly položky vztahující se k sociodemografickému backgroundu studentů a dále upravená NEP/DSP škála. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významný vztah mezi environmentálními postoji studentů a vybranými prvky jejich socioekonomického pozadí. Statisticky významný rozdíl byl prokázán také mezi studenty presenční formy studia a formy kombinované.
Klíčová slova: environmentální postoje, environmentální gramotnost, nové ekologické paradigma, učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Environmentální postoje studentů učitelství pro 1. Stupeň ZŠ
Abstract: The paper deals with selected results of research of environmental attitudes of pre-service teachers of primary school. Attitudes were examined with a questionnaire, that was distributed electronically. The questionnaire items were related to socio-economic and demographic background of students and modified NEP / DSP scale. The research results showed a statistically significant relationship between environmental attitudes of students and selected elements of their socio-economic and demographic background. A statistically significant difference was demonstrated among students from full time study and distance study.
Key words: environmental attitudes, environmental literacy, New Ecological Paradigm, primary school
Download the article in English [PDF]: Not available