Excelence ve vysokoškolské výuce

Autor: Jaroslava Vašutová

Sekce 9: Kvalita vysokoškolského vzdělávání a celoživotního učení

Abstrakt: Cílem sdělení je otevření otázky kvality a excelence ve vysokoškolském vzdělávání prostřednictvím výuky. Koncept excelence je u nás deklarován v dokumentech vysokoškolské politiky jako kvalita a execelence akademických činností a kvalita a kultura akademického života. Životaschopnost vysokých škol je však v současné realitě podmiňována kvantitativními ukazateli, jejich produktivností a efektivitou vysokoškolského finančního managementu spíše než kvalitou vzdělávání a hodnotami vzdělání.

Klíčová slova: excelence, kvalita, standardy, vysoká škola, vzdělávání, výuka, student, profil absolventa, vysokoškolský učitel, akademické hodnoty, vysokoškolská pedagogika, vzdělávání akademických sborů

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Excelence ve vysokoškolské výuce

 

Title: Higher Education Teaching Excellence

Abstract: The purpose of this paper is to open a question of higher education teaching excellence. In our country the concept of excellence is declared in documents of higher education policy as quality and excellence of academic activities and quality and culture of academic life. On the other hand at present viability of universities is conditioned by quantitative performance standards/criterion and by productiveness and effectiveness of university financial management rather than by quality and value of education.

Keywords: excellence, quality, standards, university, education, teaching, student, graduate’s profile, academic teacher, academic values, higher education pedagogy, staff development

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze