SEKCE Č. 3: CÍLE A OBSAH VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Simonová Jaroslava
Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výsledky výzkumného šetření zaměřeného navnímání procesu tvorby alternativního školního vzdělávacího programu (ŠVP)učiteli čtyřletého gymnázia.
Klíčová slova: kurikulum, reforma vzdělávání, ŠVP
Článek ke stažení [PDF] : FAKTORY SOUVISEJÍCÍ S VÝVOJEM ALTERNATIVNÍHO ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU NA ČTYŘLETÉM GYMNÁZIU V REFLEXI UČITELŮ
Title: TEACHERS’ REFLECTION OF FACTORS CONNECTED WITH THE DEVELOPMENT OF THE NEW INNOVATIVE SCHOOL-BASED CURRICULUM IN FOUR-YEAR GYMNASIA
Abstract: The paper describes the process of the voluntary change of the curriculum in the public general upper secondary school. The research addressed two main questions: What key factors influenced the development of the school–based curriculum?
Keywords: curriculum, educational change, school-based curriculum development(SBCD)
Download the article in English [PDF]: Not available