Integrace GIS do výuky na základních školách – teorie a praxe

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik

Autoři: Hana Svobodová, Darina Mísařová, Radek Durna

Abstrakt :  Příspěvek prezentuje návrh systému GIS dovedností (obdobně jako jižexistují kartografické dovednosti), které dosud nebyly pro české školní kurikulum stanoveny, ačkoliv GIS je v současné době nejsilnějším nástrojem pro vizualizaci a prezentaci prostorových dat. Na příkladu dat sesbíraných žáky základních škol Jihomoravského kraje je pak doloženo, že práce s GIS nemusí být složitým nástrojem, kterého by se měli učitelé obávat, ale naopak by měli využít veškeré jeho možnosti pro inovaci výuky zeměpisu/geografiejako moderního vyučovacího předmětu.

Klíčová slova:  GIS, RVP ZV, GIS dovednosti, učitel zeměpisu, Survey123

Článek ke stažení [PDF] : Integrace GIS do výuky na základních školách – teorie a praxe

Title: Integration of GIS into teaching at elementary schools –theory and practice

Keywords: GIS, FEP EE, GIS skills, geography teacher, Survey123

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze