JAK UČITELÉ A STUDENTI UČITELSTVÍ MONITORUJÍ PRÁCI VE DVOJICÍCH V HODINÁCH ANGLIČTINY? POHLED EYE-TRACKINGU

SEKCE Č. 7: UČITELÉ A JINÍ PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI

Autoři : Minaříková Eva, Šmideková Zuzana, Janík Miroslav

Abstrakt : Studie si klade za cíl prozkoumat profesní vidění učitelů anglického jazyka pomocí metody eye-trackingu, a to konkrétně během práce ve dvojicích/skupinách. Práce učitele se třídou je náročná na pozornost – výukové situace jsou charakterizovány svou simultánností, multidimenzionálností, nepředvídatelností a aktuálností (nelze je zastavit a ze situace vystoupit; srov. Doyle, 1977)

Klíčová slova: Profesní vidění, eye-tracking, učitelé anglického jazyka, práce ve dvojicích

Článek ke stažení [PDF] : JAK UČITELÉ A STUDENTI UČITELSTVÍ MONITORUJÍ PRÁCI VE DVOJICÍCH V HODINÁCH ANGLIČTINY? POHLED EYE-TRACKINGU

Title: HOW DO TEACHERS AND STUDENT TEACHERS MONITOR PAIRWORK IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE LESSONS? INSIGHTS FROM AN EYE-TRACKING STUDY

Abstract: The study aims to investigate how English as a foreign language teachers trainees monitor pairwork. It is part of a broader study on EFL teachers’professional vision. 10 teacher trainees and 10 experienced teachers watched video sequences from EFL lessons..

Keywords: Professional vision, eye-tracking, teachers of English as a foreign language, pairwork

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze