Sekce 6 – Teorie a praxe fungování výchovných a vzdělávacích institucí
Autor : Monika Kadrnožková
Abstrakt : Cílem příspěvku je představit problematiku přidělování učitelů do tříd na českých základních školách uplatňujících diferenciaci žáků, navrhnout model přidělování učitelů do tříd vycházející z uskutečněného výzkumu a objasnit, jakými kritérii se vedení škol při přidělování učitelů do tříd řídí. Obecným předpokladem je, že se vzdělávání ve školách odehrává především prostřednictvím interakce mezi žákem a učitelem, z tohoto důvodu se může stát záměrné přidělování konkrétních učitelů do tříd ovlivňujícím faktorem dosažených výsledků žáků (Cohen, Raudenbush & Ball, 2003).
Klíčová slova: Přidělování učitelů, diferenciace žáků, proces rozhodování, znalosti učitele, vícepřipadová studie
Článek ke stažení [PDF] : Jakým způsobem vedení výběrových základních škol přiděluje učitele do tříd (How does the school management assign teachers to classrooms at selective elementary schools)
Keywords: Assignment, pupils’ differentiation, decision making process, teacher’s knowledge, multi-case study
Download the article in English [PDF]: Not available