Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání
Autoři : Jana Kratochvílová, Kateřina Vlčková, Kateřina Lojdová
Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výsledky analýzy plánovaného kurikula studentů učitelství oborů anglický jazyk a výchova k občanství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně z hlediska jejich přípravy na práci s diverzitou žáků v základním vzdělávání. Zaměřujeme se na to, v jakém diskursu je diverzita v kurikulu studentů učitelství tematizována, které aspekty diverzity a v jakých kontextech jsou v kurikulu analyzovaných předmětů deklarovány.
Klíčová slova: Plánované kurikulum, diverzita ve vzdělávání, studenti učitelství
Článek ke stažení [PDF] : Jinakost, znevýhodnění, nadání? Diskurs práce s diverzitou žáků v plánovaném kurikulu studentů učitelství na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně (Discourse of Diversity in Planned Curriculum of Student Teachers)
Keywords: Planned curriculum, diversity in education, student teachers
Download the article in English [PDF]: Not available