Autor: Miroslav Chráska
Sekce 3: Kurikulum, kurikulární materiály, kurikulární reforma
Abstrakt: Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který ověřoval vztahy mezi oblibou předmětů matematika, fyzika a chemie na základních a středních školách a podmínkami, za nichž výuka těchto předmětů probíhá.
Klíčová slova: matematika; fyzika; chemie; obliba předmětů; kvalita výuky; pokusy ve výuce; soutěže studentů; přírodovědné kroužky; přírodovědné časopisy
Článek ke stažení v češtině [PDF]: K PŘÍČINÁM MALÉ OBLIBY PŘEDMĚTŮ MATEMATIKA, FYZIKA A CHEMIE NA ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Title: LITTLE FAVOUR OF SUBJECTS MATHEMATICS, PHYSICS AND CHEMISTRY IN A LOWER SECONDARY SCHOOLS AND SECONDARY SCHOOLS AND ITS SOME COURS
Abstract: This paper deals with a results of research, which verify relations between popularity of subjects mathematics, physics and chemistry in a lower secondary schools and secondary schools and conditions for instruction those subjects.
Key words: mathematics; physics; chemistry; popularity of subjects; quality of instruction; experiment in instruction; students’ competition; scientific interest group; scientific periodicals.
Download the article in English [PDF]: Not available