KE VZTAHU ICT A VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

7. SEKCE: Výzkum terciárního vzdělávání a celoživotního učení

Autor: JIŘÍ ZOUNEK

Abstrakt: Příspěvek je jedním z výstupů výzkumného projektu „Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje“ (registrační číslo projektu 1J 017/04-DP2, projekt podporovaný MPSV ČR). Jedna z oblastí výzkumu se soustřeďuje na roli informačních a komunikačních technologií (ICT) v osobním i profesním životě dospělých v ČR. V dotazníkovém šetření jsme identifikovali několik skupin dospělých podle toho, jak se respondenti charakterizovali ve vztahu k počítačům, resp. k ICT. V příspěvku se zaměřím na to, zda se zmíněné skupiny respondentů zúčastnily v poslední době nějaké vzdělávací akce a zda můžeme identifikovat rozdíly mezi těmito skupinami v účasti na vzdělávacích aktivitách. Zajímavou otázkou je v této souvislosti i to, zda se respondenti zúčastnili nějaké vzdělávací akce zaměřené na rozvoj dovedností v práci s počítačem, případně jestli rozvíjeli svoje jazykové kompetence, což lze považovat za jeden z předpokladů širšího využívání různých služeb sítě internet, včetně přístupu k informacím a zdrojům vědění po celém světě. Výsledky budu v závěru příspěvku vztahovat k širším rámcům celoživotního učení.

Článek ke stažení [PDF]: Ke vztahu ICT a vzdělávání dospělých 

Diskuze