Autor: Nikola SKLENÁŘOVÁ
Sekce 3: Učitelé a jiní pedagogičtí pracovníci
Abstrakt: Příspěvek analyzuje oblast pedagogické interakce a komunikace v edukační realitě, specificky se zaměřuje na komunikační a interakční děje učitelů ve v.uce. Informuje o v.sledcích průzkumného šetření realizovaného v r. 2015, jehož cílem bylo zjistit a prokázat vliv rozdílného typu školy na komunikační a interakční děj ve v.uce na 1. stupni. Pro získání konkrétních dat bylo využito standardizované pozorování, konkrétně interakční anal.za R. F. Balese. Statistická v.znamnost v.sledků se ověřovala na základě Testu dobré shody χ2.
Klíčová slova: pedagogická interakce a komunikace učitele, interakční a komunikační děj, edukační proces, výuka, standardní škola, alternativní škola, standardizované pozorování, interakční analýza
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Komunikační a interakční děj na standardní a alternativní škole
Title: Communication and interaction process at standard and alternative schools
Abstract: The paper analyzes the area of pedagogical interaction and communication in educational reality, specifically it focuses on communication and interaction actions of teachers in classes. It informs on the results of the research realized in the year 2015, the aim of which is to identify and demonstrate the impact of a different type of school on communication and interaction process in teaching at the first stage. To obtain specific data standardized observation, namely interaction analysis R. F. Bales where used. The statistical significance of the results was verified on the basis of ChISQ.TEST.
Key words: pedagogical teacher interaction and communication, interaction and communication process, educational process, teaching, standard school, alternative school, standardized observation, interaction analysis
Download the article in English [PDF]: Not available