POJEM „MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ“ V INTUITIVNÍCH PŘEDSTAVÁCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL

POSTERY

Autor : Pivarč Jakub

Abstrakt : Jednu ze statisticky nejvíce ohrožených skupin osob s postižením, která čelí zvýšenému riziku marginalizace a sociální exkluze, tvoří lidé s mentálním postižením. Pro zavádění kroků vedoucích k úspěšnému společnému vzdělávání žáků je žádoucí systematicky a dlouhodobě monitorovat, jak je tato skupina osob vnímána intaktními žáky.

Klíčová slova: mentální postižení; představy; žáci základních škol; inkluze; kvantitativní výzkum,

Článek ke stažení [PDF] : POJEM „MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ“ V INTUITIVNÍCH PŘEDSTAVÁCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL

Title: THE CONCEPT OF “INTELLECTUAL DISABILITY” IN THE INTUITIVE IDEAS OF PRIMARY SCHOOL PUPILS

Abstract: This study is focused on the currently marginalised issue of the intact pupils’ ideas of intellectual disability. The research was conducted in order to analyse and characterise the intact pupils’ ideas of intellectual disability.

Keywords: intellectual disability; ideas; primary school pupils; inclusion;quantitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze