Autoři: Blanka Zemanová, Jana Stará
Abstrakt: Principy a témata globálního rozvojového vzdělávání (GRV) implementované do studijních programů připravujících budoucí učitele byly prozkoumány souborem kvalitativních metod. Prostřednictvím obsahové analýzy sylabů studijních programů, dotazníkového šetření a polo ‑strukturovaných rozhovorů s vysokoškolskými učiteli byla shromážděna data, která identifikují faktory klíčové pro kvalitní a efektivní výuku k sociální a environmentální odpovědnosti budoucích učitelů na místní i globální úrovni – metody a strategie výuky, které posilují aktivní zapojení studentů, bezpečné prostředí pro učení umožňující otevřené diskuse a ochota studentů k vlastnímu učení.
Klíčová slova: globální rozvojové vzdělávání, vzdělávání ke globálnímu občanství, aktivní zapojení, studijní programy pro budoucí učitele, výukové principy a cíle
Title: GLOBAL DEVELOPMENT EDUCATION PRINCIPLES AND THEMES IN PRE‑SERVICE TEACHER EDUCATION
Abstract: Global Development Education (GDE) principles and themes implemented into initial teacher trainings (ITT) at Czech universities were explored by multiple qualitative methods. Through content analysis of ITT syllabus, questionnaire survey and semi ‑structured interviews with university teachers we collected data describing factors that determine quality and effective teaching contrib ‑ uting to future teachers’ social and environmental responsibility locally and globally—teaching methods and strategies to empower students to take action, a safe learning environment and the participation of future teachers in their own learning process.
Keywords: Global Development Education, Global Citizenship Education, active engagement, initial teacher training, teaching principles and goals
Download the article in English [PDF]: Not available