Autor: Mgr. Miroslav Procházka
Anotace: Autor příspěvku prezentuje výsledky první části výzkumného šetření zaměřeného na identifikaci okolností, které sledují motivaci a připravenost učitelů na zvládání úkolů a problémů spojených s jejich rolí metodika školní prevence sociálně patologických jevů. Příspěvek upozorňuje na kritický pohled pedagogů na pregraduální přípravu i na systém další podpory (vzdělávací i poradenské). U aktivit, které učitelé při své přípravě hodnotili pozitivně, se autor pokouší postihnout společné jmenovatele, sleduje také perspektivní vzdělávací potřeby těchto učitelů. Příspěvek v návaznosti na zjištěná data i požadavky na práci metodiků sleduje (zatím alespoň v náznacích) potenciální perspektivy dalšího vzdělávání a poradenství určeného těmto učitelům.
Článek ke stažení [PDF]: Připravenost učitelů – metodiků primární prevence na školách na výkon jejich funkce