Procedury zakotvené teorie jako možnost výzkumné reflexe vlastního pedagogického působení

Autor: Veronika Rodriguezová

Sekce 4: Učitel jako výzkumník

Abstrakt: Příspěvek přináší vybrané výsledky empirického šetření, zaměřeného na problematiku autorských výukových programů pro vzdělávací oblast Člověk a společnost. Tyto programy představují aplikaci konstruktivistického pojetí a propojují oblast dějepisu s oblastí dramatické výchovy. Základní koncepční princip představuje hra v roli ve formě živého obrazu (still picture) jako způsob práce s textem. Zvolená kvalitativní metodologie vychází ze strategií zakotvené teorie (grounded theory) a odpovídá typu akčního deskriptivního výzkumu.

Klíčová slova: výukový program; tematická kooperativní výuka; hra v roli; obrazový text; konstruktivistické pojetí výuky; zakotvená teorie

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Procedury zakotvené teorie jako možnost výzkumné reflexe vlastního pedagogického působení

 

Title: Grounded theory procedures as a possibility of research reflexion of my own paedagogical work

Abstract: The paper brings selected results of an empirical enquiry aimed at the topic of authored educational programmes for the educational area of Man and Society. These programmes represent an application of a constructivist concept and interconnect the domain of history with the domain of drama education. The basic concept principle is represented by the play in a role in a form of a still picture as a way of working with the text. The chosen qualitative methodology issues from the strategies of grounded theory and responds to the type of action descriptive research.

Keywords: educational programme; thematic cooperative education; play in role; visual text; constructivist concept of education; grounded theory

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze