2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy
Autor: Daniela Vrabcová
Abstrakt: Příspěvek s využitím některých teorií vzdělávací změny vymezujeproinovační (prokompetenční) angažovanost jako faktor šíření kurikulární reformyv českém školství a předmět výzkumného šetření. Příspěvek dále prezentuje některázjištění z výzkumného šetření realizovaného v rámci disertační práce. Hlavnímpředmětem zájmu je proinovační (prokompetenční) angažovanost současného českéhoučitele sekundárního vzdělávání.
Klíčová slova: kurikulární reforma, učitel sekundárního vzdělávání, proinovačníangažovanost, prokompetenční angažovanost, výzkumné šetření, dotazník
Článek ke stažení [PDF]: Proinovační angažovanost českého učitele v empirickém šetřeníinovační angažovanost českého učitele v empirickém šetření
Title: Czech Teacher´s Concern for Innovative Changes in an EmpiricalResearch
Abstract: The paper, on the basis of some education change theories, specifiesa concern for innovative changes (competency-based innovative changes) as a factorof curricular reform implementation in the Czech school system. The concern forcompetency-based innovative changes is a subject of an empirical research, which wasrealised by the paper author within the dissertation thesis project. The paper presentssome of the empirical data. The focus is on the Czech secondary education teachers.
Key words: curricular reform, secondary education teacher, concern for innovativechanges, concern for competency-based innovative changes, empirical research,questionnaire
Download the article in English [PDF]: Not available