Q-METODOLOGIE A SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU (NEJEN) DĚTSKÉHO ČTENÁŘSTVÍ

2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina B

Autor: KATEŘINA HOMOLOVÁ

Abstrakt: Příspěvek se v jádru orientuje na nové možnosti pedagogického výzkumu v oblasti dětského čtenářství s důrazem na metody stojící na pomezí kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Konkrétně se zaměřuje na využití metody Q-třídění a metody sémantického diferenciálu při zjišťování psychosociálních aspektů dětského čtenářství. Zdůrazněn je přesah do efektivní kvalitativní analýzy výzkumných dat.

Klíčová slova: pedagogický výzkum, metodologie, kvantita, kvalita, dětské čtenářství, Q-metodologie, sémantický diferenciál

Článek ke stažení [PDF]: Q-METODOLOGIE A SÉMANTICKÝ DIFERENCIÁL V PEDAGOGICKÉM VÝZKUMU (NEJEN) DĚTSKÉHO ČTENÁŘSTVÍ

Abstract: The paper’s quintessence is the new possibility of educational research in case children’s reading with the accent on using methods which are standing on the border between quantitative and qualitative research. In concrete the paper focuses on using the Q-ranking and the semantic differential in probing the psychosocial aspects of children’s reading. The effective qualitative analysis is emphasized.

Keywords: educational research, methodology, quantity, quality, children’s reading, Q-ranking, semantic differential.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze