Autor:Rudolf Podlipský
Abstrakt: V roce 2006 byl na Katedře výtvarné kultury ZČU v Plzni akreditován předmět “Galerijní animace”. V jeho rámci studující připravují a realizují tzv. “galerijní animace”. Protože pojetí animací je inspirováno artefiletikou, uplatňuje se v nich tzv. reflektivní dialog. Vzhledem k jeho důležitosti pro poznávání, zaměřuje na něj autor příspěvku pozornost. Autor si myslí, že se změny v prekonceptech účastníků nejvýrazněji projevují v reflektivním dialogu. Na základě analýzy těchto změn lze usuzovat i na tzv. přidanou hodnotu pedagogického díla (galerijní animace). Autor navrhuje výzkumnou metodiku, která spočívá zejména v obsahové/konceptové analýze zmíněného dialogu ve vztahu k záměru (cíle a úkoly) animátorů.
Klíčová slova: galerijní animace, artefiletika, reflektivní dialog, konceptová analýza
Článek ke stažení v češtině [PDF]: REFLEKTIVNÍ DIALOG V GALERIJNÍCH ANIMACÍCH
Abstract: In 2006, at the Department of Visual Art Culture Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen accredited course “Gallery animations”. Within this framework, students prepare and implement the “gallery animations”. Because the concept of animation is inspired with artefiletic, a “reflective dialogue” is exercised in them. Due to its importance for the understanding, the author’s attention is focused on it in his contribution. Author thinks that the changes in preconcepts participants are most evident manifested in the reflective dialogue. Based on the analysis of these changes author caninfer on the so-called “value-added educational work” (animations). Author proposes a research methodology, which relies largely on the content /conceptual analysis of that dialogue in relation to the project (objectives and targets) of animators.
Key words: gallery animations, aftefiletics, reflective dialogue, conceptual analysis
Download the article in English [PDF]: Not available