REGIONÁLNÍ ROZDÍLY ZNALOSTÍ A POSTOJŮ ŽÁKŮ V ČESKÉ REPUBLICE: ABSENCE A PŘESTUPY MEZI ŠKOLAMI JAKO KONTEXTOVÝ FAKTOR

SEKCE Č. 6: PROCESY A VÝSLEDKY VÝCHOVY

Autoři : Dvořák Dominik, Skalová Eva, Vyhnálek Jan

Abstrakt : Jedním z významných problémů českého školství jsou velké rozdíly v aktuálních znalostech a dovednostech žáků jak mezi jednotlivými školami, tak na úrovni regionů.

Klíčová slova: nerovnost, indikátory, regionální rozdíly, absentérství, meziškolní mobilita žáků

Článek ke stažení [PDF] : REGIONÁLNÍ ROZDÍLY ZNALOSTÍ A POSTOJŮ ŽÁKŮ V ČESKÉ REPUBLICE: ABSENCE A PŘESTUPY MEZI ŠKOLAMI JAKO KONTEXTOVÝ FAKTOR

Title: REGIONAL DISPARITIES OF KNOWLEDGE AND ATTITUDES IN THE CZECH REPUBIC: ABSENTEEISM AND SCHOOL MOBILITY AS CONTEXTUAL FACTORS

Abstract: The aims of the presented research (which was supported by the Czech Science Foundation project No. GA 16-01003S) are: a) to identify lower secondary pupils’ preferences about visuals in geography textbooks, b) to design a prototypical textbook chapter accompanied with prototypical schoolatlas maps, based on evidence-based recommendations and reflecting pupils’preferences, c) to evaluate the proposed educational materials on the sample of 20 lower-secondary school pupils

Keywords: geography textbooks,geography education, design-based research, geography textbooks, visuals

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze