ŠIKANA A ŠKOLNÍ KLIMA – DÍLČÍ VÝSLEDKY VÝZKUMU

2. SEKCE: Výzkum žáka a studenta – Skupina B

Autor: RADEK POSPÍŠIL

Abstrakt: Příspěvek se zabývá výzkumem problematiky kázeňských přestupků,konkrétně šikany, a zároveň se zamýšlí nad souvislostí šikany s pozitivnímči negativním klimatem třídy. Prezentuje dílčí výsledky výzkumu výskytušikany a výzkumu úrovně školního klimatu v pátých třídách základníchškol v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Zaměřuje se také na samotnéchápání pojmu „šikana“ respondenty, tedy žáky, jelikož u nich se častosetkáváme s používáním pojmu „šikana“ bez praktické znalosti významu čise znalostí zkreslenou. Data zjištěná výzkumem jsou porovnána sdostupnými výsledky obdobných výzkumů u nás i v zahraničí.

Klíčová slova: šikana, agrese, klima třídy, výzkum, dotazník

Článek ke stažení [PDF]: ŠIKANA A ŠKOLNÍ KLIMA – DÍLČÍ VÝSLEDKY VÝZKUMU

Abstract: This article is occupying by discipline problems research, concretely bychicane and also we are thinking about context of chicane and positive ornegative layer of classroom climate. We are presenting partial attainmentof our research study based on appearance of chicane and layer ofclassroom climate in 5 th class in schols in the Souther Moravia andVysočina district. We are fixing on the comprehension of the construct„chicane“ by respondents because sometime children uses this constructwitout understanding sense. We are confronting dates with issues ofanother research studys made by another authors in Czech republic andabroad.

Keywords: chicane, agression, classroom climate, research, questionnaire

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze