Autor: Lenka JANSKÁ
Sekce 2: Vychovávaný a vzdělávaný jedinec
Abstrakt: Článek se zaměřuje na v.zkum vlivu informačních a komunikačních technologií na učení žáků. Cílem článku je zjistit, zda existuje skupina žáků na základních a středních školách, která je ovlivněna informačními a komunikačními technologiemi v oblasti učení a dále čím se tato skupina charakterizuje. Použitou metodou v.zkumného šetření je dotazník. K vyhodnocení v.sledků je použita shluková anal.za.
Klíčová slova: ICT, vzdělávání, digitální domorodci, digitální imigranti
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Skupina digitálních domorodců na základních a středních školách
Title: The group of digital natives at lower – secondary schools and high schools
Abstract: The article describes research focused on the influence of the information and communication technology (ICT) on pupils’ learning. This article, first of all, aims to determine whether there is a group of pupils at lower-secondary schools and high schools, which is influenced by ICT in learning. And second of all, what is this group characterized by. The method used in the research is a questionnaire. The cluster analysis is used for the purpose of the results evaluation.
Key words: ICT, education, digital natives, digital immigrants
Download the article in English [PDF]: Not available