SOUČASNÉ OTÁZKY MEDIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU

Autor: Jan Mašek 

Abstrakt: Příspěvek primárně analyzuje některé současné otázky problémy mediální pedagogiky, mediální didaktiky a výchovy u nás. Za východisko k dalšímu rozvoji mediálně pedagogického výzkumu považuje německý model mediální pedagogiky a také progresivní evropskou studii o mediální gramotnosti, která zásadním způsobem reflektuje současný stav konvergence různých mediálních forem a technologií, s cílem postihnout podstatné charakteristiky mediálních komunikátů a paradigmat mediální komunikace a edukace. 

Klíčová slova: mediální pedagogika a didaktika, mediální výchova, mediální gramotnost, výzkum 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: SOUČASNÉ OTÁZKY MEDIÁLNĚ PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU

 

Abstract: The paper primarily analyzes some contemporary issues and questions of media pedagogy, media didactics and education in our country. As a basis for further development of media pedagogy research considers the German model of media pedagogy and also advanced European study about media literacy, which fundamentally reflects the current state of convergence of different media forms and technologies, in order to find out the essential characteristics of the media messages and paradigms of media communication and education. 

Key words: media pedagogy and didactics, media education, media literacy, research 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze