Autor: Iva Žlábková
Sekce 7: Dítě v procesu výchovy a vzdělávání
Abstrakt: V příspěvku jsou představeny dílčí výsledky výzkumn.ho šetření zaměřeného na řešení výzkumn.ho problému: „Jaký je vztah mezi úspěšností ve volnočasových aktivitách a ve škole?“ Výzkumn. šetření bylo orientováno na ověření naplňování požadavku seberealizace v rámci pedagogického působení v organizovaných volnočasových aktivitách, resp. na ověření kompenzační funkce volnočasových aktivit v období pubescence.
Klíčová slova: úspěšnost ve škole, úspěšnost ve volnočasových aktivitách, sémantický diferenciál
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole
Title: Comparison of pubescents’ achievement in leisure time activities and in school
Abstract: The contribution presents partial research finding. The research deals with the solution to the problem: “What is the relationship between the pubescents’ achievement in their leisure time activities and in school?” The enquiry research was oriented towards verification whether there is the filling requirement of self-realization by educational influence in leisure time activities, more precisely the research was oriented towards verification of compensatory function of leisure time activities. One of methods was semantic differential.
Keywords: achievement in school, achievement in leisure time activities, semantic differential
Download the article in English [PDF]: Not available