TRANSFER VÝZKUMNÝCH POZNATKŮ MEZI AKADEMIKY A UČITELI: VÝSLEDKY ŠETŘENÍ

SEKCE Č. 7: UČITELÉ A JINÍ PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI

Autor : Spurná Michaela

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výsledky z výzkumu, jehož snahou bylo zjistit jak akademici a učitelé vnímají transfer poznatků mezi sebou. Pohled na transfer je komplexní a transferovanou jednotkou je poznatek vzešlý z pedagogického výzkumu.

Klíčová slova: transfer; akademici; učitelé; pedagogický výzkum; poznatky; kvantitativní výzkum

Článek ke stažení [PDF] : TRANSFER VÝZKUMNÝCH POZNATKŮ MEZI AKADEMIKY A UČITELI: VÝSLEDKY ŠETŘENÍ

Title: THE TRANSFER OF RESEARCH KNOWLEDGE BETWEEN ACADEMICS AND TEACHERS: RESEARCH FINDINGS

Abstract: The analysis can show the similarities and differences in teachers’and academics’ perception of the transfer, utilization, knowledge and context. In addition, comparing the findings of teachers and academics can show whether the academics’ research knowledge works in school practice, whether it can cover teachers’ needs about teaching, learning, etc.

Keywords: transfer, academics, teachers, educational research, knowledge, quantitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze